"EGR VALFİ" ARIZASI MACERAM...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

"EGR VALFİ" ARIZASI MACERAM...

İleti ilgazdr » 29 Haz 2014, 23:10

******************************Öncelikle herkese iyi forumlar**********************************

Çok sevdiğim ve 8 yıldır birlikte olduğum aracımı model yükseltmek için satmış bulunuyorum. Uzun yıllar buradaki arkadaşlar ile çok sayıda fikir paylaşımında bulunduk. Son bir kez daha tecrübelerimi paylaşmak istedim. Belkide belli bir km'yi geçmiş Octavia'ların kronik sorunu olan EGR arızası ile ilgili sıkıntı yaşayanlara bir faydam olur.
İlk olarak motor arıza ışığım yandı ve arabada çekiş problemi yaşamaya başladım. Serviste cihaza bağlattım ve EGR arızası verdi. Parçanın değişmesi gerektiği ve yaklaşık 1800 tl masrafı olduğu söylendi.
Bunun üzerine uzun bir araştırma sürecine girdim. Öncelikle içinde bulunan çarkın dişinde kırıklık olabileceğini öğrendim. Zaten başvurduğum ilk ustada kolay bir şekilde kapağını açıp baktı ve dişlerde kırık olmadığını söyledi. Bu soruna boğaz kelebeğinin yol açabileceğini söyledi ve temizlemeyi önerdi. Tiner ile yapılan temizlikten sonra uyarıyı sildi ve gönderdi. 50 km sonra ışık yeniden yandı.
Bu kez EGR yerinden söküldü ve temizlenip yerine takıldı. 50 km sonra ışık tekrar yanınca usta değiştirdim. Yeni usta elektrikçisine elektrik aksamı ile ilgili sorun varmı diye baktırdı. sorun saptanmadı. Çıkmacılardan parça arandı ve bulundu. EGR değiştirildi. 50 km sonra ışık yeniden yandı. Çıkma parçanın bozuk olabileceği düşüncesi ile VDO marka EGR valfi alındı ve takıldı (500 tl). Malesef bir süre sonra ışık yeniden yandı.
Tekrara usta değiştirdim. Bu kez adaptasyon yapılmadığı için olduğu söylendi ve adaptasyon işlemi yapıldı. Ve yeniden yola koyuldum. Işık tekrar yandı. Takılan parçanın arızalı olabileceği söylendi. Parçacı yeni parça verdi. Bu parçanın montajı sırasında bütün ustalara sorduğum soruyu sordum."usta bence sorun EGR'de değil, gelen veya giden boruda tıkanıklık olmasın sakın ???". Daha önce bu soruya borular geniş olduğu için tıkanma olması mümkün değil yanıtı almıştım. Son usta daha önce hiç borunu temizlenmemesine hayret edip, olabilir tabi dedi ve boruyu söktü (bu arada 20 dk'lık bir işlem,gözünüzde büyümesin). Birde ne görelim hava getiren borunun ucundaki 6 delikten 5 tanesi tamamen 1 tanesi de yarı yarıya tıkanmış !!!. Bezin ile yapılan temizlikten sonra boru pırıl pırıl oldu ve yerine takıldı. Adaptasyon yapıldı. MUTLU SON...
ÖZET; SORUN EGR'DE DEĞİL BORUDAKİ TIKANIKLIKMIŞ. ARACI BİRAZ ZORLAYINCA HAVA GİRİŞİ AZ OLDUĞU İÇİN EGR DÜŞÜK YAYILIM ARIZASI VERİYORMUŞ. BİLGİSİZ VE İLGİSİZ USTALAR YÜZÜNDEN OLAN BİZİM PARALARA OLDU. ÖNERİM ÖNCE BORULARIN SÖKÜLÜP TEMİZLENMESİ. ÇÜNKÜ ZOR BİR İŞLEM DEĞİL. EN SON EGR'NİN DEĞİŞTİRİLMESİ
NOT; Bu arada elimde aracımın orjinal EGR valfi mevcut. Ankara'da çark dişi kırılma problemi yaşayan veya çıkma EGR arayan arkadaşlar uygun bir fiyat ile verilir.
 
ilgazdr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 23 Tem 2007, 13:01

İleti erdem37 » 30 Haz 2014, 00:30

sanırım bende aynı sorunu yaşıyorum. uyarı lambası yanınca araç çekişten düşüyo. servis turbodan yağ kaçağı olabileceğini ve bu yağ kaçağınında hava borusuna gittiğini böylece sensörlerin uyarı verebileceğini söylediler. fakat çözüm olarak nedense turbonun değişmesi gerekirmiş?
erdem37
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 13 Ağu 2013, 21:35
Ad Soyad: ahmet erdem
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: skoda fabia

İleti oxmoxtox » 30 Haz 2014, 09:43

aynı sorun bende de var.egr değişti.borular temizlendi ama düzelmedi.şimdi turbo basınç valfinden şüphe ediyoruz.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti simurg66 » 03 Tem 2014, 15:28

ilgazdr yazdı:******************************Öncelikle herkese iyi forumlar**********************************

Çok sevdiğim ve 8 yıldır birlikte olduğum aracımı model yükseltmek için satmış bulunuyorum. Uzun yıllar buradaki arkadaşlar ile çok sayıda fikir paylaşımında bulunduk. Son bir kez daha tecrübelerimi paylaşmak istedim. Belkide belli bir km'yi geçmiş Octavia'ların kronik sorunu olan EGR arızası ile ilgili sıkıntı yaşayanlara bir faydam olur.
İlk olarak motor arıza ışığım yandı ve arabada çekiş problemi yaşamaya başladım. Serviste cihaza bağlattım ve EGR arızası verdi. Parçanın değişmesi gerektiği ve yaklaşık 1800 tl masrafı olduğu söylendi.
Bunun üzerine uzun bir araştırma sürecine girdim. Öncelikle içinde bulunan çarkın dişinde kırıklık olabileceğini öğrendim. Zaten başvurduğum ilk ustada kolay bir şekilde kapağını açıp baktı ve dişlerde kırık olmadığını söyledi. Bu soruna boğaz kelebeğinin yol açabileceğini söyledi ve temizlemeyi önerdi. Tiner ile yapılan temizlikten sonra uyarıyı sildi ve gönderdi. 50 km sonra ışık yeniden yandı.
Bu kez EGR yerinden söküldü ve temizlenip yerine takıldı. 50 km sonra ışık tekrar yanınca usta değiştirdim. Yeni usta elektrikçisine elektrik aksamı ile ilgili sorun varmı diye baktırdı. sorun saptanmadı. Çıkmacılardan parça arandı ve bulundu. EGR değiştirildi. 50 km sonra ışık yeniden yandı. Çıkma parçanın bozuk olabileceği düşüncesi ile VDO marka EGR valfi alındı ve takıldı (500 tl). Malesef bir süre sonra ışık yeniden yandı.
Tekrara usta değiştirdim. Bu kez adaptasyon yapılmadığı için olduğu söylendi ve adaptasyon işlemi yapıldı. Ve yeniden yola koyuldum. Işık tekrar yandı. Takılan parçanın arızalı olabileceği söylendi. Parçacı yeni parça verdi. Bu parçanın montajı sırasında bütün ustalara sorduğum soruyu sordum."usta bence sorun EGR'de değil, gelen veya giden boruda tıkanıklık olmasın sakın ???". Daha önce bu soruya borular geniş olduğu için tıkanma olması mümkün değil yanıtı almıştım. Son usta daha önce hiç borunu temizlenmemesine hayret edip, olabilir tabi dedi ve boruyu söktü (bu arada 20 dk'lık bir işlem,gözünüzde büyümesin). Birde ne görelim hava getiren borunun ucundaki 6 delikten 5 tanesi tamamen 1 tanesi de yarı yarıya tıkanmış !!!. Bezin ile yapılan temizlikten sonra boru pırıl pırıl oldu ve yerine takıldı. Adaptasyon yapıldı. MUTLU SON...
ÖZET; SORUN EGR'DE DEĞİL BORUDAKİ TIKANIKLIKMIŞ. ARACI BİRAZ ZORLAYINCA HAVA GİRİŞİ AZ OLDUĞU İÇİN EGR DÜŞÜK YAYILIM ARIZASI VERİYORMUŞ. BİLGİSİZ VE İLGİSİZ USTALAR YÜZÜNDEN OLAN BİZİM PARALARA OLDU. ÖNERİM ÖNCE BORULARIN SÖKÜLÜP TEMİZLENMESİ. ÇÜNKÜ ZOR BİR İŞLEM DEĞİL. EN SON EGR'NİN DEĞİŞTİRİLMESİ
NOT; Bu arada elimde aracımın orjinal EGR valfi mevcut. Ankara'da çark dişi kırılma problemi yaşayan veya çıkma EGR arayan arkadaşlar uygun bir fiyat ile verilir. [url=tel:0505 515 02]0505 515 02[/url] 01

EGR problemini ben de yaşıyorum. Hangi ilde yaşıyorsunuz? Ankara ise probleminizi çözüme kavuşturan ustanın iletişim bilgilerini verebilir misiniz?
simurg66
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 07 Oca 2014, 11:58
Ad Soyad: bozoklu
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1.4 Choice

İleti isnilgiz » 26 Ağu 2014, 22:14

Merhaba Ilgazdr
Uzun süredir girmediğim bu siteye girip de sizin konunuz görünce arabanızı satmış olduğunuzu öğrendim. Hayırlı olsun. Ben de yaşadığım tecrübeden dolayı bir kaç eklemede bulunayım dedim. Boğaz kelebeğinin kirlendiği yerin ötesinde devam eden borularda da kirlenme yağlanma ve daha da ilerisi tıkanma olması beklenen bir durumdur. Açıkçası memlekete gittiğim zaman yılda bir kez buraları gemizlemeye çalışırdım bir de o boru üzerinde içinde diyafram olan bir küçük boru daha var. Bazen o da yapışıyor ve bu da çalışmayı etkiliyor açıkçası. Onu da temizlemek lazım. Ancak tinerle temizlemeye kalkışılıra tiner o plastik diyaframı bozuyor. Dikkat etmenizi önerim.
Büyük geçmiş olsun
isnilgiz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 30 Ekm 2006, 02:10

İleti ilgazdr » 26 Ağu 2014, 22:23

Teşekkür ederim. Bende sorun yaratan ve tıkanan parçanın üzerinde plastik bir diyafram yoktu. Sizin kastettiğiniz diğer taraftaki boru galiba. onu sökmeye gerek kalmadan sorun hallolmuştu. İyi geceler.
Not:Bu arada aracımı sattım. Halen araç arayışım devam ediyor. Mini cooper coountryman S all4, Subaru XV ve Honda CRV arasında kaldım. Belki bir öneriniz olur ?
ilgazdr
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 74
Kayıt: 23 Tem 2007, 13:01

İleti goksu » 22 Kas 2015, 04:11

İlanınızı takip ediyordum bende, hayırlı olsun satış gerçekleşmiş. Kaça vediniz sakıncası yoksa.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 106
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti teksamet » 22 Kas 2015, 11:41

slm arkadaşlar,

daha önceleri paylaştığım için bu konu altlarda sıkışmış kalmış.

bakın daha araç 40.000 e gelmeden EGR borusunun haline;

roomster/1-6-tdi-romi-bogaz-kelebegi-ve-egr-valfi-borusu-temizligi-t34296.html

ülkemizdeki yakıt kalitesi avrupanın 10 kat gerisinde,

arabaların bi suçu yok, suç bu kötü yakıtı bize yüksek fiyata satanlarda,

bu gibi sorunlara engel olmak için tek çözüm, aracınıza saf hidrojen sistemi taktırmak.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 522
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti cezmi » 23 May 2016, 18:08

kardeş bende 2005 model A5 kasa oktaiva var egr valf dişlileri kırık görüşebilirmiyiz bu modele uygunsa
cezmi
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 23 May 2016, 17:48
Ad Soyad: cezmi mardinli
Nereden: Balıkesir
Arabanız: oktaiva 2005

İleti MrSAVIOR » 28 Tem 2018, 16:21

Aynı sorun bendede var bahsettiginiz bu delikler hangisi oluyor metal bir boru var egr valf sistemini bağlayan kıvrımlı ama ucunda 6 delik olan parcayı anlamadım resim felan varsa anlatır mısınız bıktım bende sızle aynı sorunları yasadım adaptasyon egr valf sıfırdan degısımı temızlıgı çok para harcadım




ilgazdr yazdı:******************************Öncelikle herkese iyi forumlar**********************************

Çok sevdiğim ve 8 yıldır birlikte olduğum aracımı model yükseltmek için satmış bulunuyorum. Uzun yıllar buradaki arkadaşlar ile çok sayıda fikir paylaşımında bulunduk. Son bir kez daha tecrübelerimi paylaşmak istedim. Belkide belli bir km'yi geçmiş Octavia'ların kronik sorunu olan EGR arızası ile ilgili sıkıntı yaşayanlara bir faydam olur.
İlk olarak motor arıza ışığım yandı ve arabada çekiş problemi yaşamaya başladım. Serviste cihaza bağlattım ve EGR arızası verdi. Parçanın değişmesi gerektiği ve yaklaşık 1800 tl masrafı olduğu söylendi.
Bunun üzerine uzun bir araştırma sürecine girdim. Öncelikle içinde bulunan çarkın dişinde kırıklık olabileceğini öğrendim. Zaten başvurduğum ilk ustada kolay bir şekilde kapağını açıp baktı ve dişlerde kırık olmadığını söyledi. Bu soruna boğaz kelebeğinin yol açabileceğini söyledi ve temizlemeyi önerdi. Tiner ile yapılan temizlikten sonra uyarıyı sildi ve gönderdi. 50 km sonra ışık yeniden yandı.
Bu kez EGR yerinden söküldü ve temizlenip yerine takıldı. 50 km sonra ışık tekrar yanınca usta değiştirdim. Yeni usta elektrikçisine elektrik aksamı ile ilgili sorun varmı diye baktırdı. sorun saptanmadı. Çıkmacılardan parça arandı ve bulundu. EGR değiştirildi. 50 km sonra ışık yeniden yandı. Çıkma parçanın bozuk olabileceği düşüncesi ile VDO marka EGR valfi alındı ve takıldı (500 tl). Malesef bir süre sonra ışık yeniden yandı.
Tekrara usta değiştirdim. Bu kez adaptasyon yapılmadığı için olduğu söylendi ve adaptasyon işlemi yapıldı. Ve yeniden yola koyuldum. Işık tekrar yandı. Takılan parçanın arızalı olabileceği söylendi. Parçacı yeni parça verdi. Bu parçanın montajı sırasında bütün ustalara sorduğum soruyu sordum."usta bence sorun EGR'de değil, gelen veya giden boruda tıkanıklık olmasın sakın ???". Daha önce bu soruya borular geniş olduğu için tıkanma olması mümkün değil yanıtı almıştım. Son usta daha önce hiç borunu temizlenmemesine hayret edip, olabilir tabi dedi ve boruyu söktü (bu arada 20 dk'lık bir işlem,gözünüzde büyümesin). Birde ne görelim hava getiren borunun ucundaki 6 delikten 5 tanesi tamamen 1 tanesi de yarı yarıya tıkanmış !!!. Bezin ile yapılan temizlikten sonra boru pırıl pırıl oldu ve yerine takıldı. Adaptasyon yapıldı. MUTLU SON...
ÖZET; SORUN EGR'DE DEĞİL BORUDAKİ TIKANIKLIKMIŞ. ARACI BİRAZ ZORLAYINCA HAVA GİRİŞİ AZ OLDUĞU İÇİN EGR DÜŞÜK YAYILIM ARIZASI VERİYORMUŞ. BİLGİSİZ VE İLGİSİZ USTALAR YÜZÜNDEN OLAN BİZİM PARALARA OLDU. ÖNERİM ÖNCE BORULARIN SÖKÜLÜP TEMİZLENMESİ. ÇÜNKÜ ZOR BİR İŞLEM DEĞİL. EN SON EGR'NİN DEĞİŞTİRİLMESİ
NOT; Bu arada elimde aracımın orjinal EGR valfi mevcut. Ankara'da çark dişi kırılma problemi yaşayan veya çıkma EGR arayan arkadaşlar uygun bir fiyat ile verilir.
MrSAVIOR
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 10 Tem 2018, 10:05
Nereden: İstanbul (Avr.)


Octavia II (A5)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir