Hararet sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumda hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Hararet sorunu

İleti Temsi » 09 Tem 2018, 17:34

Aracımın harareti yükseliyor fan çalışıyor ama yetiştirmiyor
 
Temsi
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 09 Mar 2018, 07:24
Ad Soyad: İsmet geçici
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Favorit black line

İleti ubabubab » 22 Tem 2018, 16:19

hararet yapar düşüncesi ile düşük devirde kullanılırsa yapar bayılır sıkıntı olur bir kullanıcı olarak unutulanı hatırlatayım motor 3 şekilde soğutma yapar 1-su devirdaim 2 motor yağı. 3 rüzgar eğer devirsiz kulanırsan su az dönecek yağ az dönecek + hız alamadığın içinde rüzgardan istifade edemezsin geçmiş olsun bu bilgi için borcun cuma namazı çıkşı camiye benim adıma 1 tl yardımda bulunman yeterli
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti rstz16 » 28 Tem 2018, 11:13

hararet konusunda en büyük hatanın antifiriz kullanmama aliskanligimizdan olduğunu düşünenlerdenim
antifiriz bütün soğutma sistemini dolaşıp pas ve kireci önlüyor dolayısıyla
motor soğutma kanalları hortumlar termostat devirdaim ve radyatör sağlıklı çalışıyor
bu dolaşımdan iyi ve kötü olarak en cok radyatör fayda yada zarar görür çünkü radyatorun su geçiş delikleri inceltilerek soğutma yapiyor olması kirecin radyatör içini cabuk tıkamasını sebep olur ve fan ne kadar çalışsa da bir işe yaramaz
yeterli soğutma için termostat tan gelen bol soğutma sıvısı hızlıca radyatör de ısısını bırakıp soğuyarak motora dönmelidir
hararet yapmış araçlara en çok rampalarda rastlarız ve fan en çok burada ise yarar çünkü
devir artmış fakat hız düşmüştür motor ısınmaya artarak devam eder devirdaim ve termostat yeterli suyu gönderse de rüzgar hızı sogutmasindan fayda azalmıştır hararet yükselir
rstz16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 08 May 2018, 23:34
Nereden: Bursa
Arabanız: fabia mk1flash

İleti selimtanas » 01 Ağu 2018, 23:24

Acizane benim fikrim...
Rstz16 arkadaşa kesinlikle katılıyorum.
Aracınız LPG limi bilmiyorum, ama LPG li araçlar benzin ve dizel araçlardan daha çok ısınır. Hatta ustaların çoğunun LPG li araç su ve yağ eksiltir demesi bundan kaynaklanır. Ben iki sefer kendim bir sefer ustaya conta değiştirmiş biri olarak şunu tavsiye ediyorum,
1. kesinlikle antifriz kullan.
2. Termostadını 80 likle değiştir.
3. Fan müşürünü 85 - 80 likle değiştirip fan müşürü elektiriğini + değil - yap.
4. Aracın fanı orjinal fan ise tofaş fanı ile değiştir.
Ben favoritime dijital hararet göstergesi taktım su deposuna eksilince uyarması için sensör taktım ne yağ ve ya su eksiltiyor ne hararet 95 dereceden fazla geçiyor. Ben yaptım kafam rahat. Hemen hemen hergün 100 KM yol yapıyorum, hele bu gün yanlış yola girdim tarlada çamura saplandım arabanı kapısını açtım içeri çamurlu şu bastı. Hamdolsun Allahın yardımıyla kendim çıktım. Favoriti çok zorlamama rağmen hararet orta kısımdan bir milim bile yukarı çıkmadı. Zirveli dağlara çıkıyordu bana mısın demiyor. Maşallah.
selimtanas
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 22
Kayıt: 16 May 2016, 22:01
Ad Soyad: Selim Tanas
Nereden: Erzurum
Arabanız: Favorit 1990

İleti ubabubab » 23 Ağu 2018, 12:45

antifiriz tavsiye edilir ama 25 yıllık araca koymadan 2 kere düşünün nedeni eğer daha önce antifiriz kullanılmamışsa motordaki korozyonu söker ve direk radyatör peteklerine gider ve tıkar kaş yaparken göz gibi olmasın a.firiz koymayı düşünen lere şöyle yapmalı radyatör boşaltılır takribi 6lt su alıyorsa 3 lt a.firizi 3lt su ile karıştırıp bu şekilde konursa lavabo aç tesiri azalmış olur direk koyarsan motor kevgir olur çünkü o korozyon zamanla delikleri tıkamıştır kendiliğinden tıkaç olmuştur a.firiz bunları sökerse motor heryerinden işer buna blok tapası da dahil
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti Favoritim55 » 02 Eyl 2018, 15:13

Selamlar 94 model glx skoda aldım. Fan tuşu yapmışlar orijinalinde mi var yoksa sonradan mı yapılmış acaba. Hararet yaparsa basarsın dediler.
Favoritim55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Eyl 2018, 18:15
Ad Soyad: Fatih şahin
Nereden: Samsun
Arabanız: Favorit glx 94

İleti mturgut34 » 02 Eyl 2018, 15:34

sonradan uydurma bir anahtar denildiği gibi hararet yaparsa basmak için ama düzgün işleyen bir soğutma sistemde kesinlikle ihtiyaç yoktur
mturgut34
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 09 May 2016, 19:31
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia GLXi 96 "SPI"

İleti Favoritim55 » 04 Eyl 2018, 10:44

yine de güzel bişey sanki fanı kendinde açabiliyorsun. inş ihtiyaç duymam. bir de bu hararet göstergesinde iki çizgi var biri altta biri üstte. bu ibre nerede durmalı. normalde ortaya kadar gelir. alt çizgide duruyor bu araçta normali ne acaba?
Favoritim55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Eyl 2018, 18:15
Ad Soyad: Fatih şahin
Nereden: Samsun
Arabanız: Favorit glx 94

İleti mturgut34 » 04 Eyl 2018, 17:26

alt çizgi 70 üst teki 110 normalde 88 lik termostat ile orta da durmalı senin araba alt çizgide duruyor ise ya termostat yok yada 70 lik termostat vardır ki bu iyi değildir motorun yeterli sıcaklığa çıkması selameti açısından daha uygundur.
mturgut34
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 64
Kayıt: 09 May 2016, 19:31
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Felicia GLXi 96 "SPI"

İleti Seyfullah898 » 09 Eyl 2018, 10:11

Selamün aleyküm hiz göstergem çalışmıyordu şanzıman dislisinden dediler degistirdiler simdi çalışıyor ama bu seferde km sayaçi ayni yerinde sabit her ikiside ne yapmam gerekir kendim yapabilirmiyim masrafi nedir arkadaşlar
Seyfullah898
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 09 Eyl 2018, 10:03
Ad Soyad: Seyfullah
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda favorit

İleti Favoritim55 » 09 Eyl 2018, 18:23

Valla burdaki arkadaşlar kendiniz yapabilirsiniz diyor bende o sorun var sökmeye fırsatım olmadı sayaçın dişlisi değişmeliymiş.
Favoritim55
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 01 Eyl 2018, 18:15
Ad Soyad: Fatih şahin
Nereden: Samsun
Arabanız: Favorit glx 94


Favorit & Forman



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir