sainz » 15 Mar 2007, 20:22
Ben buraya cevap yazdığımı çok iyi hatırlıyorum ama şu an cevap görünmüyor. Enteresan. Demek ki problem olmuş. Tekrar yazayım.
Uzun süre supap ayarı yapılmadan, özellikle de gevşek bir hal almış supaplarla otomobili kullanmaya devam etmek, supap şimlerini eğiyor. Daha sonra yapılan supap ayarı da ya tutmuyor ya da kısa sürede tekrar bozuluyor. Supap şimlerinin değişmesiyle ayarlar tutmaya başlıyor. Ben servisten bu şekilde duymuştum. Siz yine de iyi bir ustaya danışın derim.
Bu arada Favorit' in supap ayarları, motor soğukken, emme ve egsoz supapları 0,20 mm. olacak şekilde yapılmalıdır diyordu kullanım kılavuzunda ki servisler de bu şekilde yapıyorlardı.
Biraz önce emin olmak için ustamı aradım. Supap ayarının böyle kısa sürede bozulması için; ya itici çubuklarda (ki ben onun adını şim olarak biliyordum), ya supap kadehlerinde (bununla hangi parçayı kastetti ben de anlayamadım), ya da supap ayarlarının yapıldığı yer olan supapların dibinde problem olabileceğini öğrendim. İtici çubuklarda ve kadehlerde problem olma ihtimali ise zayıf bir ihtimalmiş ama gene de göz ardı etmemek gerekirmiş.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.