sainz » 04 Arl 2007, 14:03
Aracın motorunun soğutulmasında kullanılan sıvı, aynı zamanda kaloriferin kabini ısıtmasında da kullanılır. Aracın radyatörünün benzeri fakat daha küçüğü, Favorit' te kalorifer kazanı denilen kısmın altında bulunur. Motoru soğutmak üzere devir daim edilen su aynı zamanda bu kalorifer radyatöründen de devir daim olur ve fanın üflemesiyle sıcak hava içeriye verilip yolcu kabini ısıtılır.
Eğer ki radyatörden veya bir başka yerden su kaçağı olmuşsa, kalorifer radyatörü motorun seviyesinden daha yukarıda olduğu için devir daim pompası kalorifer radyatörüne kadar suyu pompalayamayacağından, kalan su sadece motor bloğu ve radyatör içerisinde devir daim yapacaktır. Bu nedenle de kalorifer ısıtmayacaktır.
Sıkışık trafikte veya rampada ve çok fazla devirli kullanılmadıysa hararet yapmayabilir. Ben de aynı şekilde E-5 karayolunda, açık trafikte neredeyse 3 litre suyla servise kadar gitmiştim ancak sanayiye girince hızım düştü ve bir-iki dur-kalk yaptıktan sonra hararet göstergesi kırmızıya doğru hızla çıkışa geçmişti.
Sözün özü şanslıymışsınız.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.